Terápia (felső tagozat)

 
Korosztály: 11-14 éves tanulók 
 
 

Sok esetben nem derül ki alsó tagozatban, hogy számolási problémái vannak a gyermeknek. Lehetnek ugyan tünetek, de a gyermek kompenzál, így sem a szülőnek, sem a pedagógusnak nem tűnik fel, hogy komolyabb probléma is állhat a háttérben. A felső tagozat elkezdésekor azonban egyértelművé válik, hogy valami nincs rendben. A tananyag megnövekedésével, magasabb számkörnél (amikor pl. az ujjszámolás nem olyan hatékony, mint alsó tagozatban volt) hirtelen szembeötlik, hogy teljesítménye nem olyan már, mint az elvárható lenne.
 
 
 
 
Felmerülhet a terápia szükségessége, ha 
  • a tanuló matematikai eredménye romlik,
  • túl sok időt tölt a házi feladat megoldásával,
  • a megoldásai sokszor rosszak,
  • rengeteg javítás, radírozás van a füzetében,
  • dolgozatai nem sikerülnek úgy, ahogyan elvárható lenne,
  • a tantárgyi korrepetálás ellenére sem javul matematikából a teljesítménye.
 
A terápia megkezdése előtt a hiányosságok feltérképezése történik, majd azok pótlásával folytatjuk. Sok esetben osztályfokokkal korábbi tananyaghoz is vissza kell térni, és azok újratanításával, valamint képességfejlesztéssel lassan a gyermek iskolai munkájában is látható a javulás.